
Built to last.
Tre enkla ord som beskriver våra produkter, vårt företag, vår kultur… vår framtid. Som en ledande global leverantör av navigationslösningar strävar vi efter att tillverka överlägsna produkter för bilar, flyg, sjöfart, utomhusaktiviteter och sport som är en grundläggande del av våra kunders liv.
Med vår affärsmodell för vertikal integrering sköts alla processer för design, tillverkning och lagerföring i egen regi vilket ger oss bättre kontroll över tidsåtgång, kvalitet och service. Våra användarvänliga produkter är inte bara attraktiva på grund av sin tilltalande design, överlägsna kvalitet och bästa värde, utan även för innovativa funktioner som förbättrar livet för våra kunder.
Garmin har fler än 16 000 anställda på över 82 kontor i hela världen.
VAD VI STRÄVAR EFTER
Att vara ett beständigt företag genom att skapa överlägsna produkter för bil, flyg, sjöfart, utomhusaktiviteter och sport som utgör en viktig del i våra kunders liv.
VÅR VISION
Vi kommer att vara globala ledare på alla våra marknader och våra produkter kommer att vara kända för sin tilltalande design, överlägsna kvalitet och bästa värde.
VÅRA VÄRDEN
Vår företagskultur grundar sig på uppriktighet, integritet och respekt för butikspartner, kunder och affärspartner. Våra butikspartner strävar i allt de gör efter att ge bästa möjliga service till alla kunder och andra butikspartner genom att göra enastående insatser och uppnå utsatta mål.